Amikor felújítást végzünk mindig érzékeny kérdés, hogy kinek a feladata a takarítás, na és persze milyen szintig. Összefoglaltuk, hogy mi várható el a vállalkozótól és a megrendelőtől ezen a téren.
Egy ritkán feszegetett témát fogunk most taglalni, ahol arról beszélünk, hogy kinek a feladata a takarítás egy felújítási projekt után. Sokszor megy ilyenkor a mutogatás, hiszen a megrendelő azt mondja, hogy „ennyi pénzért már takarítson is fel”, míg a vállalkozó, hogy ő bizonyos szolgáltatást jött nyújtani, nem pedig takarítani. Hol az igazság?
A szerelés kosszal jár
Először is tisztázzuk: minden szerelés kosszal jár. Vegyük például a bútorszerelést. Rengeteg fúrás faragás, ami után biztos, hogy van mit feltakarítani. Na de ki takarítsa össze? Véleményünk szerint a vállalkozó feladata egy bizonyos szintig a takarítás. A szolgáltatásban egyértelműen szerepelnie kell, hogy ne teljes rendetlenséget hagyjon maga mögött, ez ugyanis minősíti a munkáját is. Megkérdeztük Csonka Balázst a butorszerelom.hu vezetőjét, hogy mit gondol erről.
„Természetesnek kell lennie, hogy feltakarítunk magunk után. Amikor az ügyfél megrendeli a szolgáltatásunkat ő egy végeredményt szeretne látni. Nem pedig mocskot.”
Van egy határ
Azonban fontos, hogy ne az adott szerelőtől várjuk el, hogy gyönyörűre suvickolja a munkaterületet. Az ő feladata, hogy az általa generált piszkot eltakarítsa, nem pedig az, hogy tökéletes rendet varázsoljon az építkezésen.
Persze erre is van megoldás, ilyenkor érdemes takarító cég szolgáltatását igénybe venni és lekerül ez a teher a vállunkról!